maandag 20 oktober 2008

da dirty 30'



yoo hiphopheads opgelet

Way back in the day, voordat ieder een pc in de woonkamer had en een laptop in de slaapkamer, moest je het doen met cd's en zelfs casettebandjes. Ik had het geluk dat mijn broer een fantieke hiphophead was die mij blesde met classic cd's.
Nouja blessen is wel overdreven, hij kocht die cd's en ik mocht er niet naar luisteren. Maarja als je een kind verteld dat ie iets niet mag doen werkt dat vaak averechts. Dus tussen de middag na mijn lunch sneakte ik als kleuter naar zijn kamer en luiserde ik daar al de classic's: Az Doe or die, the firm, illmatic, 36 chambers, the infamous en ook CRU da dirty 30. veel van die albums bump ik vandaag de dag nog zo nu en dan.

Maar iedere keer als ik over CRU-da dirty 30 begin, vallen mensen stil.
Zij hebben niet het geluk gehad om met die real shit in aanraking te worden gebracht.
Dus bij deze onderwijs ik de stans ff.
check de album uit
en youtube die ish
en dj's... Haal em op vinyl

Geen opmerkingen: